Tři století spojnice břehů Vltavy

Historie

Tři století spojnice břehů Vltavy

Řeky města rozdělují, ale i spojují. Lidé s těmito tepnami žili v úzkém spojení od nepaměti. I naše Vltava je touto tepnou a symbolem Prahy. Jezdíme z jednoho jejího břehu na druhý, procházíme se po náplavkách, využíváme ji k odpočinku a rekreaci. Místo, kde dnes stojí Barrandovský most, je spojnicí břehů odedávna. Už před třemi stovkami let tady při obléhání Prahy nechal pruský král Fridrich II. postavit pontonový most. Po první světové válce dokonce vznikl velkorysý projekt dvou mostů nad sebou. Tenhle „dvoupatrák“ měl v „přízemí“ spojit Hlubočepy s Braníkem a „o patro výše“ Dívčí hrady s Kavčími horami. Na začátku druhé světové války už existovalo neuvěřitelných 21 záměrů, jak zde Vltavu přemostit. Ale to už se přešlo k řešení jediného mostu. Některé modely počítaly i s navazujícími tunely pod Barrandovskými terasami.

V srpnu 1976 nakonec město vybralo variantu šikmého přemostění. Přípravy se rozběhly v květnu 1978 a první auta po jižní polovině mostu přejela zhruba pět let poté. Celý most pak byl pro Pražany slavnostně otevřen 3. listopadu 1988. Celková částka na postavení Barrandovského mostu činila 483 milionů československých korun.

Zdroj fotografií: Technická správa komunikací hl. m. Prahy, a.s.